Gode råd ved sæsonstart

  1. Vælg det rigtige hold
    Læs holdbeskrivelserne grundigt igennem. Så forbedrer du chancen for at komme på det rigtige hold, som svarer til din interesse og dit niveau.

  2. Formålet med træning
    Hvad enten du træner for at opnå vægttab, konditionsforbedring, gode oplevelser, eller en helt fjerde grund, så er det vigtigt at planlægge træningen omhyggeligt. Drik og spis det rigtige – og vær mentalt parat.

  3. Vær nysgerrig
    Spørg rigeligt, vær ikke genert eller bange.

  4. Rigtige sko
    Det er meget vigtigt, at dine sko har en god stødabsorbering. Tal eventuelt med din instruktør, inden du køber sko.

  5. Liggeunderlag
    Medbring dit eget liggeunderlag, både for at undgå træk og kulde, men desværre også fordi gulvene ikke altid er lige rene.

  6. Hav tålmodighed
    Lad være med at give op efter få træningsgange. Hold ud og giv det en chance, jo mere standhaftighed, jo hurtigere når du dit mål.

  7. Drik rigeligt
    Sørg for at du ikke løber tør for væske under træningen. Det kan være en fordel at medbringe en decideret energidrik eller en natursødet saft.

  8. Mad før træningen
    Undlad at spise lige op til træningstimen. Der bør være mindst to timer, til du skal til træning, efter du har spist, for at undgå ubehageligheder og mavebesvær.

  9. Spis rigeligt
    Tænk på hvad du spiser til dagligt. Brød, gryn, grøntsager, kartofler, ris, pasta, fisk, mælkeprodukter og ost med lavt fedtindhold samt kød og pålæg med lavt fedtindhold kan anbefales.

  10. Kom positiv til træning
    Smil og positive bemærkninger breder sig og jo bedre stemning og sammenholdsfølelse, jo nemmere er det at ”trykke den af” og få det optimale ud af træningen.
Banner